min och annas vandring

Sanna beställde lite mer information om vår vandring - so here it comes!
Det var dock Anna som var superfotografen, så jag har bara kassa mobilbilder, men det är väl bättre än inget I guess :)

På onsdagen när vi kom fram till Rättvik så myste vi vid Rättviks strand och långa brygga, och sedan gick vi upp i en slalombacke för att sova där! ASNICE utsikt. Kunde nog inte ha startat bättre :)
Sedan så firade vi midsommar med lite olika aktiviteter med lite scouter från Annas förbund. Det var kul, men det var liksom bara ett slags mjukstart inför vår vandring.

  

På söndagen tog vi avsked av de andra och påbörjade vår väg mot Gävle. Dock så kom vi tillslut bara fram till Falun, men vi var minst lika nöjda för det!
Vi tog ut oss rejält på både söndag och måndagen, för det var en jobbig - men ändå nice - vandringsled hela söndagen och delvis på måndagen.
På tisdagen hade vi på morgonen bestämt oss för att ta det riktigt, riktigt lugnt. Dock visste vi inte HUR lungt det skulle komma att bli, för efter bara ett par kilometer så träffade vi Åke och Gunilla. Ett trevligt, pensionerat par som frågade lite om vår planerade resväg osv, och som sedan bjöd med oss på lunch - och vi tackade som tur var ja. Vi bodde sedan hos dessa två uuuunderbara människor i några dagar, och på fredagen följde de med oss en bit på vägen mot Falun.  det var helt klart sorgligt att säga hej då till dem. Alla fyra var lite tåris, tror jag.

  

Så på fredagkvällen sov vi på Lugnet, en camping i Falun. Lördagen blev lite av ett bakslag, men det var en viktig dag och jag skulle inte byta ut den om jag kunde. Vi var båda trötta, och av diverse olika anledningar så mådde båda ganska dåligt psykiskt, så vi låg mestadels i en park och skrev, åt mat, vilade och pratade. Tack Anna för att vi delade den dagen <3.
På söndagen var vi också trötta, men vi bestämde oss för att dygna eftersom det var sista natten! SÅÅ awesome! Vi var trötta, övertrötta, hungriga, spyfärdiga, bus-sugna, mysa-och-sjunga-sugna, och fascinerade av en stads uppvaknande tillsammans.
På måndagen gick bussen från Falun till Gävle 07.05, sedan blev det en timmes väntan i Gävle på att tåget skulle ta oss till Stockholm där vi skiljdes åt.



så här sov vi lördag-söndag. tältet ser så otroligt jättelitet ut bredvid träden, eller hur? haha. vi befinner oss i en liten park. på kvällen kom det folk som festade lite, och vi hörde hur de sa  "ska vi sparka på tältet?" "det är ett sånt där tält med en räv på." "åh, ett sånt där skitdyrt". - ish. Det var dock ingen som sparkade på oss - tack för det!

Och tack vare att vi var lite spontana, så kunde vi få en del guidade turer av Åke och Gunilla, plus få två nya vänner i dem. Det är jag så glad för, så :) På söndagen var jag och Anna på Dalarnas Museeum också. Så vi fick en del kulturinslag på vår resa.

Det var två (nästan) hela veckor som var så himla bra. Det låter så sjukt när man säger att man ska ut och gå flera mil om dagen - med ca 20 kg packning. Men det är så otroligt nice. Om jag inte varit lite av en friluftsmänniska hela mitt liv så skulle jag ha skrattat så jävla mycket åt folk som gjorde sånt här. Men det är ganska awesome, åtminstone i rätt sällskap - och det hade jag verkligen!


tack för denna resa Annapanna :)
<3

Kommentarer
Postat av: visornas andan

åh, en sån fin resumé :D tack själv, det var underbart! vad gör vi nästa år? ;D

2010-07-09 @ 12:40:37
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0