en grej som hände mig idag... + a trip down memory lane

jag satt helt lugnt på biblioteket och läste en bok - okej, mestadels försökte jag bara hålla mig vaken, men.
Plötsligt, all of a (the?) sudden kommer en tjej i 14-15årsåldern fram till mig och ser nervös ut, och säger:
"Ursäkta?"
"Ja?" svarar jag då.
Hon flackar med blicken litegrann, men ändå verkar hon inte tveka. Konstigt det där.
"Vet du vad musprutt är?"
WHAT? tänkte jag då och log.
"Eh,, ja" svarade jag väl efter ett tag. Jag är inte säker på att jag sade "eeeh", men jag tänkte iallafall det.
Jag tror inte att hon svarade något, utan bara gick/småsprang iväg och skrek typ " jag sa ju det, Karl/Kalle!"

Sedan satt jag och var mycket gladare och ungefär en halv trötthetsgrad piggare.
Och så tänkte jag: vad roligt att göra sådana grejer!
jag har ärligt talat ingen aning om varför hon frågade det; var det mig de skulle driva med, eller ville hon veta om någon annan än hennes förmodligen omogna killkompisar (tror att hon hörde till gänget som pratade väldigt mycket och högt) visste vad musprutt var?

Hursomhelst, så tycker jag att sådana grejer är så roligt!
jag har alltid varit den av mina kompisar som alltid velat gå fram till folk och fråga sådana - eller mindre "vulgära" saker.
Hehe, nu kom jag att tänka på den gången när jag och några andra; tror att det var Jeanette och Louise - kanske Anders - frågade folk om vi fick ta kort på dem om de gjorde grimaser. Glassgubben som var utlänning förstod inte vad vi menade, men efter att vi visat grimaser ett tag så förstod han och så fick vi ta kort på honom!


Puss på er håriga apor! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0