don't even try to bullshit me

GODmorgon!

Tänkte käka lite frulle coh sedan lägga mig igen, fattar inte var all trötthet kommer ifrån. Men tänkte passa på att sova och vila idag, sedan skotta snö om jag hittar något skyffel-liknande - vår ena gick nämligen sönder igår medan den andra är begravd under snön någonstans.
Känns lite som att snön försöker äta upp oss.

Det som jag tänkte blogga om och dela med mig om var att min familjens katt, Chassie, tycker att han får för lite uppmärksamhet idag. Dessutom så går han inte ut, för det är nog för kallt för honom. Jag har öppnat dörren för honom tre gånger redan, och varje gång är han exalterad, men när han stått där i dörröppningen typ fem sekunder så vänder han om och går in igen. Alltså, för kallt.
Anyway.
För-lite-uppmärksamhet-saker som han gör är:
* han jamar, självklart.
* han stryker sig mot benen, försöker dölja datorn för mig och gå i vägen.
* han hoppar upp i soffan, och ner igen. sedan hoppar han upp igen - och ner. så har han gjort tre gånger nu.
* men sedan, det slutliga  -  något som han nog trodde skulle få mig att bry mig överdrivet mycket om honom, vilket jag inte orkar! - var att sätta sig på IKEA-katalogen och se riktigt utmanande ut. HAHAHA. WTF? han tror seriöst att jag ska komma och bära bort honom, klappa honom och älska honom högre än något annat på jorden (jag antar att det är det som det hela går ut på) bara för att han sitter på IKEA-katalogen. OKEJ, jag erkänner, jag gillar ikea. Det vet tydligen han också. men där går gränsen. När min katt kräver uppmärksamhet genom att SÄTTA SIG PÅ KATALOGEN. hello, no.

He he


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0